top of page

מה זה אומר "להיות אישה"?

אמממ....שאלה טובה. אני לא יודעת. אין לי מושג.

אז אפשר לסיים את הכתבה כאן, כי פשוט אין לי תשובה. אם תגלי, תעדכני אותי? כי אני צריכה לכתוב בנושא.

אני כן יכולה להגיד שבדרך לשם, יש הרבה דברים שה"אני" של היום, ממש הייתה רוצה שה"אני" של גיל ההתבגרות תשמע. אז הכנתי בשבילך רשימה. אני מניחה שעל חלק גדול תגלגלי עיניים (זה מה שה"אני" של גילך הייתה עושה...), אבל חלק מהדברים יישארו איתך ולחלק מהדברים תחזרי בהמשך, וחלק מהדברים אולי אפילו תיישמי. אז אני סבבה עם זה.



תהיי נאמנה למי שאת

יש המון דרכים שונות להיות אישה. אין דרך נכונה ואין דרך לא נכונה או אסורה. את מיוחדת, והדרכים שתבחרי בהן, הן שלך ומתאימות לך ולאמונות שלך.


תדברי, תשמיעי קול

המחשבות שלך משמעותיות, והדיעה שלך חשובה. תקיפי את עצמך באנשים שמעודדים אותך להביע אותם, לדבר בקול רם, להיות חלק מהשיח. אם מנסים להשתיק אותך, אם מנסים לזלזל בדיעות שלך, אם מתרגזים על מה שאת אומרת – התרחקי. השתקה היא אלימות לכל דבר.


אל תתנצלי

על אותן המחשבות והחלומות. אל תתנצלי על זה שאת מביעה דיעה. אל תנצלי על זה שאת חולקת על הדברים של אחרים.


לעומת זאת, תתנצלי

כשאת פוגעת, כשאת מעליבה, כשאת מבינה שאת טועה. ללמוד לומר סליחה זו גדולה של ממש.


תביני שיש לך הרבה בחירה

אומרים לך מגיל צעיר שאת יכולה להיות כל מה שאת רוצה. לעשות כל מה שאת רוצה. להשיג כל מה שאת רוצה. וזה נכון. המגבלות שהסביבה שמה על נשים הצטמצמו, הן (כמעט) לא קיימות יותר. המגבלות היחידות נשארו הן בראש שלך. תחלמי בגדול, תהיי מוכנה להרבה כישלונות, טעויות, התנסויות, ותזכרי שהם חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה.


תפנימי שאיך שאת נראית הרבה פחות חשוב מאיך שאת מרגישה כלפי איך שאת נראית

את כל כך הרבה יותר מאיך שאת נראית. השיער והאף, הבטן או צבע העיניים, פשוט לא חשובים. כשאת מקבלת את עצמך, כשאת לומדת לאהוב את עצמך, כשאת מפסיקה לחפש "פגמים" או "מה לא בסדר" ובמקום זה מתעסקת בכמה את נהדרת - את משדרת ביטחון עצמי. את מרגישה טוב יותר ונראית בעיניך ובעיני הסביבה טוב יותר. גם אם לא השתנית מבחוץ בכלל.


תכבדי את הגוף שלך

יש לך גוף אחד, שאחראי על כל מה שמתחולל בתוך. להתייחס לגוף בכבוד אומר לדאוג לו לתזונה איכותית, לשינה ולמנוחה, לאפשר לו להימתח ולהשתחרר. לכבד את הגוף שלך אומר ללבוש בגדים נוחים, שלא מעכבים אותך או מכאיבים לך. לכבד את הגוף שלך אומר להגן עליו מפגיעות שמש ומפגיעות פיזיות, ולקחת אחריות על הבריאות שלך.


תלמדי איך להיות עצמאית

להחליף נורה, להרכיב רהיט מאיקאה, לבשל ארוחה, לחסוך כסף, לקחת את הטלפון לתיקון, למלא דלק, לתכנן מסלול נסיעה באוטובוס, לעשות רשימת קניות ולהזמין תור (לרופא, לדואר...) הם רק חלק מהדברים שכל אחת חייבת ללמוד ולדעת, וכבר מעכשיו.


תזהרי ממדיה חברתית

למרות שזה מצחיק אותך עכשיו, כל מה שאת מעלה למדיה החברתית נשאר שם לנצח. אפילו הסטורי שאמור באופן תיאורטי להיעלם מחר. כל תמונה שאת מעלה לאינסטרגם או שולחת לחברים, כל מה שכתבת על מישהי או מישהו אחרים בווטסאפ וכל סרטון בטיקטוק - חשופים וגלויים, וכל אחד יכול להוריד אותם ולעשות איתם מה שהם רוצים. אז...תחשבי קודם. לפני. תנסי להחליט אם זה משהו שאת בסדר עם זה שההורים אולי יראו איכשהו, או הבוס לעתיד שלך, אולי בצבא? ורק אז תעלי.


תהיי חברה

תרימי, תפרגני, תאהבי מכל הלב. תשקיעי במערכות היחסים הללו. גם כשאתן רבות, גם כשאתם כועסים, גם כשנפגשים בכל יום וגם כשרחוקות. מתוך הבנה שכל מערכת יחסים ראויה, היא כזו שצריך לעבוד ולהתאמץ ולהשקיע בה.


תקיפי את עצמך בחברים וחברות שעושים לך טוב

תבחרי ותבררי את החברים והחברות שלך. חפשי את אלו שמרימים לך, שתומכים בך וששמחים בשבילך, על אמת. כמו שאת בשבילם. תתרחקי מאנשים שמקטינים אותך או משפילים אותך. במיוחד שימי לב לאנשים שמרגישים צורך לרדת עליך, בשביל להרגיש טוב עם עצמם. תזהרי מחברים שנותנים לך דברים, בציפייה לקבל משהו חזרה. תתרחקי מחברות שאומרות לך מה לעשות ואיך לחשוב. תהיי חשדנית כפי א.נשים שרוצים אותך רק לעצמם ומנסים להרחיק אותך מאחרים. אל תישארי במקום בו משקרים לך.


ובעיקר, תמשיכי להיות מופלאה

כי גם אם את לא מרגישה כזו, את ממש ממש כן.



bottom of page