top of page

ארבעת המינים והמחזור החודשי


פטיש, מסמר, ניקח מהר.

שלומית בונה סוכה.

בסוכה שלנו אורה וצהלה.

חג האסיף.

חג ארבעת המינים.

אולי די?!


בשלב הזה, את כבר שולטת היטב בחומר, ויודעת את כל מה שאת צריכה אודות החג, לגבי בניית סוכה, ולגבי התמודדות צפופה עם כל המשפחה בתנאים קצת פחות מוצלחים (אם כי הרבה יותר מקושטים!) מפינת האוכל בבית.

ובכל זאת, מתחשק לנו לחדש לך קצת.

ידעת שארבעת המינים, אותה רביעיה של צמחים שכורכים, נוטלים, מנענעים ומברכים עליהם במהלך החג, הן למעשה, בריאות טהורה?


קחי למשל את הלולב.

אמנם חסר ריח, אבל הפרי (תמר) – מפוצץ בטעם ובבריאות וסתית.

התמרים עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים וגם מלאים בנוגדי חימצון שמפחיתים דלקתיות ומחזקים את מערכת החיסון.

מינרלים כמו אשלגן ומגזניום, שמצויים בשפע בתמרים:

מסייעים בהפחתת תחושת הנפיחות בזמן הווסת,

מקלים על התכווצויות בבטן ועל כאבי שרירים.

להמשיך?

התמרים מעוררים ונותנים מכת אנרגיה. הם גם מהווים מקור ברזל מצוין. התכונות האנטי דלקתיות מפחיתות את אדמומיות העור, למראה עור רענן ובריא. הסיבים התזונתיים שומרים על תחושת שובע לאורך זמן, ומונעים עצירות. ו....יש אפילו עדויות שאכילת תמרים מסייעת באיזון מצב הרוח בזכות השחרור האיטי של הסוכר לדם ושמירה על רמות יציבות. שווה, לא?

מה עם הערבה?

בלי טעם? בלי ריח? למה היא טובה? קליפת עץ הערבה, מוכרת גם תחת הכינוי "משכך כאבים מהטבע". בקליפה יש חומר בשם סליצין, שיש לו הרכב כימי דומה לאספירין, אחת התרופות הכי מוכרות שיש. אותו סליצין מקל ומשכך כאבי ראש, כאב גב וכאבי בטן, מוריד דלקות ואפילו – מוריד חום!

ההדס, עם הריח המטורף שמרגישים מרחוק, ובלי הטעם

(איך זה בכלל אפשרי??)

בהדס כימיקלים שפועלים נגד פטריות וחיידקים, ואפילו עוזרים להוריד נפיחות. יש צורך בעוד מחקרים בנושא, אבל עד כה אנשים מספרים שמיצוי של ההדס טוב נגד חצ'קונים, אפטות, צרבת, יבלות, וגם עוצר ומאזן במקרים של דימום וסתי כבד. אנשים נוהגים להשתמש בשמן הדס לעידוד צמיחת שיער, ולמראה שיער בריא באופן כללי, לטיפול וטיפוח העור, להקלה על שיעולים ולהרחקת חרקים וברחשים מהחדר. לא בדיוק וסת, אבל שהיתושה הזו רק תנסה להתקרב אליך כשאת במצב רוח כל כך רע!

ואחרון חביב, האתרוג.

בסופו של דבר – לימון מכוער עם יחסי ציבור מעולים, ומחיר שוק מטורף בעונה 😊. עם טעם חמצמץ וריח הדרים ממכר, בואי נראה מה האתרוג יכול לעשות בשביל הבריאות שלנו?

מיץ האתרוגים והשמן המופק מהפרי, יעילים בשיפור תהליכי עיכול, מונעים צרבת, גזים, נפיחות ועצירות. והריבה? טעימה ומפנקת. בינינו, מה עוד את צריכה בזמן המחזור??


חג שמח!!



bottom of page