top of page

מוסיקה לווסת טובה יותר

מוסיקה זה כיף! אין כמו לשים אוזניות, להפעיל פלייליסט של שירים שאת אוהבת ופשוט לשיר, לרקוד, לצחוק, לקפוץ (ואפילו לבכות אם זה מה שאת מרגישה). יש משהו במוסיקה שגורם לנו להשתחרר ולהרגיש טוב יותר ופשוט משפר את היום! ולפני הווסת, או במהלכה? המוסיקה מרימה אותך, משמחת אותך וגורמת לך להרגיש טוב (או עוד יותר טוב). מה רע?


מוסיקה משמחת אותך

כשאת שומעת מוסיקה, חומרים כימיים במוח משתחררים (לא לדאוג, זה משהו שקורה בגוף כל הזמן!) ומתחילים לפעול ולהשפיע. שני חומרים חשובים הם הדופמין והאוקסיטוסין, שגורמים לך פשוט להרגיש שמחה יותר. איזה כיף!


מוסיקה מורידה לחצים ודאגות

הרבה פעמים בימים לפני הווסת או בהתחלה, יש תחושה עצבנית. כעס על העולם שאת לא בדיוק מצליחה להסביר. אחרות מרגישות עצובות ובוכות בלי סיבה (כלומר, עם סיבה. ברור. אבל סיבה שכנראה לא היית בוכה ממנה ביום רגיל), או פשוט מרגישות סוג של לחץ לא מוסבר.

זוכרת את החומרים הכימיים מהפסקה קודמת? קורטיזול הוא החומר שגורם לנו להרגיש לחץ וחרדה, ועל פי מחקרים מוסיקה גורמת לשחרור של פחות קורטיזול במוח. התוצאה? את, אבל רגועה ונינוחה!


מוסיקה נותנת לך אנרגיה

לאורך כל המחזור החודשי יש תקופות בהן את פצצת אנרגיה, זזה ממקום למקום, עושה, מסדרת ומארגנת בכל הכוח, ותקופות של עייפות, אפילו תשישות, בהן אין לך כוח לכלום, ולא משנה כמה שעות ישנת. מחקרים מצאו שמוסיקה רגועה עוזרת לך להרגיש מלאת מרץ (לא התבלבלנו! יש משהו במוסיקה השלווה והרגועה שמשחררת את השרירים ומפחיתה עייפות) ומוסיקה מהירה גורמת לך לרצות לקפוץ, לרקוד ולהשתולל. בתכלס? תקשיבי למה שאת אוהבת - כל סוג מוסיקה נותן אנרגיה.


והיא גם עוזרת לך לשפר ביצועים

יש אוסף מחקרים שמוכיחים שכשאת מתאמנת עם מוסיקה ברקע את מתעייפת פחות, מקבלת תוצאות טובות יותר וצריכה פחות חמצן. דווקא בזמן המחזור, כשגם ככה את אולי מרגישה כבדה ואיטית יותר, מוסיקה יכולה לתת לך את ה"פוש" הזה, הדחיפה שאת צריכה בשביל לרוץ כמו שצריך באימון או לרקוד עם אנרגיות בחוג.


מוסיקה מפחיתה את הכאב

המוח שלנו נראה קצת כמו מערכת של כבישים מהירים, עם מסלולים שונים שעוברים בין נקודות שונות. אחת התיאוריות היא שחלק מהכבישים בהם הכאב עובר הם גם הכבישים בהם המוסיקה נוסעת. כשאת מתמקדת וחושבת על המוסיקה את יוצרת פקק תנועה, שלא מאפשר לחלקים גדולים מהכאב לעבור. תיאוריה אחרת אומרת שיש שחרור של אופיאוידים, שהם חומר כימי (כן, כן, שוב כימיה...) שהם משככי כאבים טבעיים של הגוף. אקמול שנוצר בתוכך!


איזה שירים מומלצים?

מה שבא לך. באמת. מה שעושה לך טוב.

בקישור הבא, תוכלי לשמוע את השירים שאנחנו בחרנו, בפלייליסט (המתעדכן!) של Alma 4 girls.



bottom of page