top of page

פוסט לאבא: אתה והווסת שלה

כשאתה, אבא שלה, הולך לסופר, אתה יודע מה היא אוהבת - איזה עוגיות לקנות, באיזה מעדן לבחור ומה הגבינה המועדפת עליה בכריך. מה לגבי תחבושות ו/או טמפונים? אתה שולט בסוגים המועדפים? אתה בכלל יודע מתי היא מקבלת?



בסקר שנערך בבריטניה, כמעט מחצית מהגברים אמרו שהם מעולם לא למדו על וסתות או על מחזור האישה במהלך הלימודים. 60% מהגברים הודו שלא נוח לשוחח עם בנותיהם בנושא, ושליש מהם מעולם לא רכשו מוצרי היגיינה. האם יש משהו כלשהו אחר שמתרחש בבית שלכם בתדירות כל כך גבוהה, שמשפיע בצורה כל כך מקיפה על חייה של ביתך, ושאתה לא חלק ממנו? כנראה שלא.


שיחה על וסת לא צריכה להיות כבדה. היא לא חייבת להיות פורמלית. והיא בטח לא אמורה להיות ארוכה. על ידי הפיכת הווסת לחלק מהשיח היומיומי השגור בבית, אתה נותן לה שפע מתנות לחיים:

  • אתה מלמד אותה שהיא חשובה. שכל מה שקורה לה מעניין אותך, ושאין אירוע בחייה, גדול או קטן, שלא משמעותי עבורך.

  • אתה מכין אותה. גם מבחינת הבנה והכרה של השינויים הפיזיים והרגשיים שהיא חווה, וגם הלכה למעשה, נותן לה ידע וכלים.

  • אתה שומר על הבריאות שלה. כשווסת היא חלק מהיומיום, כשיש שימוש במושגים הנכונים, כשהבת שלך מקבלת את המידע המדויק וכשהיא משתפת אותך, יש יותר סיכוי לטיפול מוקדם בבעיות שעולות והרבה יותר סיכוי שהיא תבקש עזרה (רפואית או רגשית) במידת הצורך.

  • אתה מחזק את מערכת היחסים שלכם, ואת כל מערכות היחסים העתידיות שלה עם נערים, גברים, נערות ונשים.

  • אתה מדגיש בפניה שהיא תמיד תהיה הילדה הקטנה שלך, גם כשהיא לא כל כך קטנה. מזכיר לה, שאתה אוהב אותה ללא תנאי.

  • אתה פותח ערוצי תקשורת. ערוצים שיהיו מהותיים וחיוניים בהמשך גיל ההתבגרות ולאורך כל החיים.

  • אתה מנרמל את השיח על וסתות. הנירמול הזה הוא חלק משמעותי בהעלאת המודעות, וברמה גלובאלית – חלק קריטי מעיסוק ציבורי בכל הנושא של בריאות האישה.

  • אתה מפחית את המבוכה. דורות של נשים עסקו בהסתרה ושקעו בבושה. מחצית מאוכלוסיית העולם יקבלו וסת במהלך החיים, ועדיין ישנה התעקשות ללכת סחור סחור סביב נושא הווסת, אם בכלל. על ידי שיח פתוח עם הבת שלך, אתה מדגיש בפניה שוב ושוב שווסת היא טבעית ושכל התהליכים של גוף האדם הם ראויים ומדהימים.


כל המתנות האלו בוודאי שוות לך את מעט אי הנוחות, לא?


bottom of page