top of page

לדבר איתה על וסתות

טוב. בלי לחץ, אבל...הדרך בה ההורים ניגשים לנושא הווסת, כנראה תשליך ותשפיע על ההתמודדות שלה, על הבטחון העצמי שלה, על הקבלה העצמית שלה ועל היחס לגוף שלה.

בעצם...אולי כדאי להילחץ?


מחקרים שנערכו בנושא וסתות מעלים נתונים מדאיגים:

  • 58% מהנשים היו נבוכות רק מעצם העובדה שהיו בווסת (במחזור).

  • 42% מהנשים חוו ביוש מהסביבה בגלל הווסת.

  • 73% מהנשים החביאו טמפון או תחבושת בכיס, בדרכן לשירותים.

  • 63% מהנשים לבשו במודע בגדים שנועדו להסתיר או להסוות את הווסת

בידי ההורים הכוח לשנות את הנרטיב. להפוך את המספרים.

וסת מתרחשת אצל 51% מהאוכלוסייה, פעם בחודש, במשך 35(!!) שנים בממוצע.

וסת היא אחת התופעות טבעיות ביותר בעולם.

וסת מסמלת בריאות, פוריות, נשיות.

שיחה מתמשכת, תואמת גיל, פתוחה וכנה, היא שלב מהותי בשינוי תודעתי אצלה, ואצלך. הגיע הזמן לנרמל את מה שאמור להיות – הכי נורמלי וטבעי שיש. אנחנו כאן להסביר איך.


בלי דרמה

בסדרות האמריקאיות יש נטייה לדרמטיזציה של "השיחה". הורים נבוכים, מנסים להתחמק, מתכננים ערב גרנדיוזי ומשתמשת במטאפורות מורכבות. במציאות, פשוט זה...פשוט נכון. כשאתם יחד באוטו או בזמן ארוחה, כשאתם בסלון או בכל הזדמנות אחרת שמתאימה, תעלו את הנושא. בלי לוח גדול, בלי ערימת אנציקלופדיות או סרטונים ביוטיוב. תתחילו בלשאול – את יודעת מה זה וסת? חברות שלך כבר קיבלו? מה הן אומרות בנושא? איך את מרגישה סביב נושא הווסת?


להתייחס לעובדות

לקראת הכניסה שלה לגיל ההתבגרות מומלץ לקנות ספר או שניים מותאמים לילדות/נערות צעירות (יש מבחר מרשים בחנויות, קחו לעצמכם חצי שעה וחפשו ספר שמתאים למערך האמונה שלכם) ולעבור עליהם עוד לפני השיחה איתה. בספרים יהיו הסברים פשוטים לגבי שחלות, חצוצרות, ביציות, רחם, נרתיק, הורמונים ודימום – כלומר, כל מה שהיא צריכה לדעת *כרגע* אודות מערכת הרבייה שלה, בלי הסברים קליניים מורכבים. הכנו עבורה סרטון הסבר קצר, אודות הווסת.


לדבר, לא לנאום

זו לא הרצאת טד, אלא שיחה בינך לבינה.

בהמשך אפשר יהיה לתת לה את הספרים לקריאה יחד או לבד, אבל בפעם הראשונה שהיא שומעת את כל המידע בצורה מסודרת, כדאי שהוא יגיע ממבוגר/ת עליהם היא סומכת, וכחלק מדיאלוג, עם מקום להסברים ולשאלות.


עצות פרקטיות

זה הזמן לשלוף את כל הטיפים הכי פרקטיים להתמודדות בזמן הווסת, ולהשתמש בכל הידע שצברת (או במקרה של אבא – נחשפת אליו), במרוצות השנים. איך היא עשויה להרגיש, מה היא יכולה לעשות במקרה זה או אחר, איך היא יכולה להתארגן בצורה טובה יותר, מה יעזור לה מהנסיון שלך, מה יעזור לה מהנסיון של חברותיה וכו'.


מוצרי וסת

איפה חוויית תחבושות הענק שלנו כנערות, ואיפה המגוון העצום והמהמם שיש להן כיום?

יש בשווקים המוני מוצרי וסת שונים וכדאי שהיא תכיר את כולם, ותבחר מה שנכון ומתאים לה מתוך ידע. הראו לה טמפונים מסוגים שונים, תחבושות, תחתוני מחזור ואפילו גביעונית, תנו לה לפתוח, למשש, לגעת ולהבין אין המוצרים נראים ואיך הם פועלים. עודדו אותה להתנסות בסוגים השונים ולבחור מה הכי נכון עבורה.


לעקוב אחרי הווסת

מעקב אחרי הווסת הוא דרך נהדרת לקחת אחריות על הבריאות. למדו אותה לעקוב, לסמן, לנטר ולכתוב את המידע החשוב, כגון מתי הווסת התחילה, עד כמה הייתה חזקה, אלו התסמינים היו וכדומה. הכנו עבורה לוח מעקב וסת, אבל ניתן להשתמש בלוח שנה רגיל או באפליקציה ייעודית.


לדבר גם עם הבנים

חלק מהותי מנרמול הווסת הוא נרמול כל נושאי הבריאות של הנשים. כשבנים מודעים ומבינים הם רגישים יותר ומתחשבים יותר . תגלו לקרוא כאן אודות לדבר וסת עם בנים.


להפריך את המיתוסים

סביבה המון מיתוסים, אגדות אורבניות ומידע שגוי, והתפקיד שלנו כהורים הוא לתת לה את המידע המלא והנכון.

בין הסיפורים שהיא תשמע

להכין אותה לווסת

אחרי שהסברת, חשפת, הראית, לימדת, ושוחחת – זה הזמן להכין איתה תיק קטן, עם מוצרי וסת שונים, שיהיה איתה בתיק לכשהיא תצטרך. בקופסת עלמה יש את מה שהיא צריכה, בשביל להרגיש בטוחה כשהיא מקבלת.


bottom of page