top of page

תנוחות יוגה להקלה על כאב הבטן

יש נערות שיעדיפו להתכרבל עם כרית חימום, שוקו חם ונטפליקס בזמן הווסת, וזה לחלוטין לגיטימי ומקובל. אבל אם את מחפשת דרך אחרת להקל על אי הנוחות, לנסות להזיז מעט את הגוף במטרה לשחרר את השרירים התפוסים, והאיברים הכואבים, יש לנו בשבילך כמה תנוחות יוגה פשוטות שיקלו על תסמיני הווסת הפיזיים כמו כאבי בטן, ראש או גב תחתון, ויאזנו את מצב הרוח. בחרנו תנוחות קלות, שאפשר לעשות בבית. אגב, התנוחות האלו טובות גם ביומיום, לשחרור ורוגע.

תנוחת מנוחת הילד(ה)

אחת מתנוחות היוגה הבסיסיות

כשברכייך על הרצפה בפישוק רחב יחסית, תתכופפי קדימה, ידיים מתוחות לפנים, הכי רחוק שהן מגיעות. אם את מצליחה, השעיני את המצח על המזרון. תנשמי 5 נשימות עמוקות. תסובבי את הראש ימינה, עוד 5 נשימות עמוקות, שוב למרכז ולצד שמאל, בכל פעם 5 נשימות עמוקות. במהלך התרגיל תרפי את המותניים, ותמתחי את שרירי הגב התחתון.


תנוחת חתול-פרה

תרגיל בשני חלקים, העובד על הגב ועל שרירי הבטן

תתחילי מתנוחת הפרה, כשידייך וברכיך על המזרון, ידיים מתחת לכתפיים וברכיים מתחת לאגן. תשאפי אוויר ותרימי בו בזמן גם את הראש למעלה, במבט לשמיים, וגם את עצם הזנב למעלה, לקבלת גב קעור.

תשחררי את התנוחה, תנשמי כמה נשימות רגילות, תנשפי נשיפה עמוקה וארוכה ותעברי לתנוחת החתול על ידי הורדת הראש ועצם הזנב לכיוון הרצפה תוך קימור הגב שלך. תחזרי על התרגיל 5-20 פעמים, להקלה על הכאב.


פיתול בשכיבה

הגב התחתון והבטן התחתונה יגידו לך תודה

תשכבי על הגב. תכופפי את ברך שמאל ותורידי אותה לצד ימין. תתבונני לשמאל, תמתחי את הידיים לצדדים, כפות הידיים בכיוון הרצפה. תנשמי 5 נשימות עמוקות.

תחזירי את הברך למרכז, ותחזרי על התרגיל עם ברך ימין. תנוחה זו משחררת את הגב, אגן וכתפיים. תחזרי על התרגיל 5-10 פעמים בכל צד.


תנוחת הגוויה

תנוחה נהדרת להרפיה ושחרור

תשכבי על הגב, ידיים לצדדים וכפות הידיים מופנות למעלה, לשמיים. תחשבי על הראש שלך, ותרפי אותו. תעברי לצוואר, לכתפיים, לעמוד השדרה, לזרועות ולידיים, לירכיים, שוקיים, קרסוליים וכפות הרגליים, תוך כדי נשימות עמוקות.


bottom of page