top of page

איך אני אדע אם אני עומדת לקבל בקרוב?

לגוף שלך דרכים שונות לסמן לך שאת עומדת לקבל מחזור ממש ממש בקרוב. הסימנים האלו משתנים בין אחת לשניה, ואפילו בין וסת לווסת, אבל עבור רובנו, כשאנחנו מסתכלות אחורה, אנחנו יכולות להיאנח ולהגיד "אההה, זה מה שזה היה".

הכנו לך מקרא של כל הסימנים השונים שמסמנים שאת עומדת לקבל. הסימנים האלו מאפשרים לך לך להתארגן מראש - ללבוש תחתוני מחזור כבר מהבוקר, לוודא שיש איתך תיק עם תחבושות, טמפונים, תחתונים להחלפה, משככי כאבים וכל מה שאת צריכה בשביל מקסימום מוכנות כשהווסת תגיע.


ילדה מחזיקה את הבטן שלה בגלל שהיא כואבת לה

התכווצויות

ההתכווצויות הן אולי הרמז הנפוץ ביותר. הרחם מתכווצת כשהיא משחררת את הרירית שנבנתה עליה כהכנה להריון אפשרי. נערות ונשים רבות מרגישות את ההתכווצויות האלו בבטן התחתונה או בגב התחתון לפני ובמהלך הווסת.

(תשקלי להניח כרית חימום על האיזור, לעשות מקלחת או אמבטיה או תרגילי מתיחות להקלה על הכאבים).

נערה עצובה וכועסת עם שינויים במצב הרוח לקראת מחזור

מצבי הרוח שלך קיצוניים יותר

אולי את בוכה או מתרגזת מדברים שלא הזיזו לך לפני כמה ימים, יש לך תחושה של סערת רגשות, את כועסת על העולם או פשוט...עצובה. השינויים והמעברים במצב הרוח מאד נפוצים, ומערות ומשים רבות מדווחות עליהן בשבוע לפני קבלת הווסת. המצב הרגשי לרוב נרגע יום או יומיים אחרי שאת מקבלת.

(מוסיקה טובה, פעילות גופנית מתונה ובכי טוב כולם מקלים ועוזרים)

נערה יפה עם אקנה ופצעי בגרות לפני מחזור

פצעונים (חצ'קונים, אקנה)

השינויים ההורמונליים גורמים לעור להיות שומני יותר, והתוצאה היא פצעים שמופיעים לפני ובתחילת הווסת,(את מוזמנת ללחוץ על הקישור ולקרוא עוד בנושא!). מעל חצי מהנשים שנשאלו אמרו שהפצעים שלהן מחמירים בשבוע לפני הווסת.

(נקיון יסודי של הפנים פעמים ביום ומשחה לייבוש פצעים יעזרו מעט. ואת תמיד יכולה לפנות לרופאת עור לייעוץ)

נערה נרדמת מול מחשב לפני הווסת

את ממש עייפה פתאום

אם שבוע שעבר, שהיה עמוס וגדוש ובקושי ישנת, הרגשת כמו

פנתרה, ועכשיו את בקושי מחזיקה את עצמך ערה, למרות שהלכת לישון מוקדם – יש סיכוי גדול שזה אומר שאת תיכף מקבלת.

(הכי קלישאה – תנסי פשוט ללכת לישון מוקדם יותר. ולשתות מלא מים בשיעור מתמטיקה, זה עוזר עם הפיהוקים)


נערה יפה מחפשת שוקולד לפני הווסת

את "צריכה" משהו מתוק

זה מעבר ל"רוצה", זו תחושה שאת את לא תקבלי את הממתק או חטיף שאת מפנטזת עליהן ע-כ-ש-י-ו, את פשוט...תצרחי.

(תמיד כדאי ומומלץ ורצוי לאכול בריא ולפעמים פרי יענה על הצורך שלך, אבל...זה בסדר מידי פעם להתפנק ולתת לגוף שלך את מה שהוא באמת רוצה)


נערה צעירה בחזייה כי כואב לה בציצי לפני מחזור

כאבים בציצי

אחת התלונות הנפוצות של נשים ונערות היא שבימים לפני הווסת הן מרגישות כאבים בשדיים. הרמות הגדלות של האסטרוגן מרחיבות את צינוריות החלב, והפרוגסטרון גורם לנפיחות של בלוטות החלב, התוצאה היא נפיחות ורגישות של השדיים כשאת נוגעת בהם, עושה פעילות גופנית או בכלל.

(תראי אם החלפת חזייה עוזרת לך, או שימוש בגוזיה במקום בחזייה)


כאבי בטן ותחושת נפיחות לפני מחזור

את מרגישה נפוחה בבטן

הורמונים ואגירת נוזלים גורמים לפעמים לתחושה של נפיחות, אפילו לפעמים בדרגה שהג'ינס האהוב לא נסגר עליך בימים לפני הווסת. נשים ונערות רבות מדווחות על עליה במשקל לפני הווסת, על גומי לוחץ ובטן נפוחה.

(החדשות הטובות הן שזה מסתדר אחרי הווסת, ובינתיים תלבשי דברים שנוחים לך ותקפידי על שתיה מרובה של מים.)


שינויים הפרשות לפני הווסת

שינויים בהפרשות

ההפרשות משתנות במהלך המחזור החודשי (מוזמנת לקרוא על ההפרשות בקישור). בזמן הביוץ יש לרוב הפרשות מוגברות, ולקראת הווסת, כשאת לא פוריה (כלומר, כשהסיכוי להיכנס להריון מאד נמוך) תהיה מעט הפרשה או שהיא תהיה דביקה.

(ככל שתכירי את הגוף שלך יותר טוב, ותעקבי אחרי ההרגשה שלך, יהיה לך יותר קל לזהות את השינויים).




בעצם, המשפט הקודם כל כך חשוב, שנכתוב אותו שוב:

ככל שתכירי את הגוף שלך יותר טוב, ותעקבי אחרי ההרגשה שלך, יהיה לך יותר קל לזהות את השינויים . את תוכלי להיערך לקראת הווסת, לוודא שחידשת את המלאי של הציוד בתיק ובארון אמבטיה, ולקבוע את הלו"ז שלך בהתאם. את מוזמנת לקרוא עוד על מעקב אחרי המחזור החודשי, בקישור.


אז הבנתי שאני תיכף מקבלת. מה אני צריכה שיהיה עלי כל הזמן?

זה כבר אישי ותלוי בך. הרבה נערות מספרת לנו שברגע שהסימנים מתחילים, הן עוברות ללבוש תחתוני מחזור, בשביל לא להיתפס לא מוכנות. אחרות מוודאות שיש בתיק שלהן טמפונים ותחבושות או זוג נוסף של תחתונים, אפילו טייץ ספייר מגולגל בתיק. הן מכניסות לתיק משככי כאבים, מגבונים או טישו ובודקות שיש את כל מה שהן צריכות בארון באמבטיה (וגם במזווה!). נערות שמשתמשות בלוח מעקב או אפליקציות מעקב לווסת, מוצאות שיותר קל לזהות את הסימנים ולהיערך בהתאם. כדי לנסות!


ובכל זאת, מתי ב-ד-י-ו-ק אני אקבל?

בין אם זו הווסת הראשונה, עשירית או ארבעים וחמישית, אם את לא משתמשת באמצעי מניעה הורמונליים, קשה לדעת בדיוק באיזה יום ושעה תקבלי. הגוף שלך הוא לא מכונה, והווסת מושפעת מהמון דברים, כולל הבריאות שלך, מצב הרוח, התזונה, עייפות ועוד ועוד ועוד. בממוצע היא תגיע פעם ב 28 ימים, אבל זה ממוצע בלבד. יהיו נשים ונערות שהמחזור שלהן ארוך יותר או קצר יותר, יש כאלה שהוא באורך קבוע אצלן ויש שלא. בנוסף, בשנתיים הראשונות עד להתייצבות - הווסת יכולה להגיע פעמיים בחודש או פעם בחודשיים או יותר, באותה המידה. רשימת הסימנים היא דרך לזהות, להאתרגן ולוודא שאת מוכנה כשהיא תגיע.

bottom of page