top of page

האם מותר לשחות בזמן הווסת?

כל כך חם בחוץ, וכל מה שאת רוצה זה לקפוץ למים הקרירים של הבריכה או ללכת לים עם חברות. החדשות הממש טובות הן שאין שום סיבה לתת למחזור להפריע לך לשחות!

נערה יפה מדגימה בגד ים לווסת בצבע שחור עם ספיגה בינונית

האם היגייני לשחות בזמן הווסת?

יש כאן שתי נקודות שונות. הבריאות שלך והבריאות של הסביבה (וספוילר: אין בעיה מבחינת אף אחת מהנקודות!)

קודם כל, מבחינת הסביבה - במקומות בהם אנשים שוחים, כמו הים או הבריכה, יש במים הפרשות כמו זיעה, שתן (פיפי), רוק ואפילו צואה (קקי). החדשות הטובות הן שמדובר בכמויות זניחות. קטנטנות. ובין מלח הים לכלור בבריכה, אין חשש לבריאות של הסביבה כשאת שוחה בזמן המחזור (אגב, גם אם את בוחרת לא שים טמפון/גביעונית/בגד ים לווסת). צריכה עוד שכנוע? בבריכה יש יותר משני מליון ליטר של מים. בכל הווסת כולו, יש בערך 60 מ"ל דם. גם אם כולו יתפזר בבריכה, אין סיכוי שישפיע.

ועכשיו, מבחינת הבריאות שלך:

באופן כללי המבנה של צוואר הרחם מונע מעבר של מים אל תוך הרחם (אפילו אם את מכוונת זרם מאד חזק, הישר אל תוך הנרתיק), אז אין לך מה לדאוג – בזמן הווסת או בכלל.

מה שכן חשוב שתדעי זה ש:

  • בגד ים רטוב יכול לגרום לגירוי של הפות והנרתיק (ולכן מומלץ להחליף לבגד יבש כשאת יוצאת מהמים).

  • הכלור שבבריכה והמלח במי הים עלולים לייבש את הנרתיק ולגרום לגירוי (אז אל תשכחי להתקלח אחר כך).

מעבר לזה? תשחי ותהני!


נערה יפה יושבת על נדנדה ולובשת בגד ים למחזור בגזרה מושלמת

מה לגבי כאבי הבטן וההתכווצויות אם אני שוחה בזמן המחזור?

כלל האצבע, תמיד, הוא להקשיב לגוף שלך. אם כואבת לך הבטן, אם את מרגישה רע, אז חשוב לא להגזים, ולתת לגוף שלך את המנוחה שהוא צריך.

אבל, כדאי שתדעי שיש הרבה מחקרים שטוענים שפעילות גופנית מתונה כמו שחיה דווקא עוזרים. לא רק שבזמן השחיה את שוכחת לרגע מהכאבים, השחיה אפילו מקלה על הכאב, ומשחררת את הגוף.

לזה אנחנו נוסיף את כוח הקסם של המים: התנועה העדינה, הקרירות, תחושת המים על הגוף, שמשחררות את השרירים, מפחיתות את הכאבים ואפילו מורידות מהנפיחות שאת לפעמים מרגישה בזמן הווסת.

אבל....איך טכנית אפשר לשחות בזמן הווסת?

אם את שואלת איך לשחות, אז התשובה היא - בצורה בטוחה, במקום עם שירותי הצלה, ואל תשכחי קרם הגנה ולשתות הרבה...

אם את שואלת לגבי שחיה בזמן הווסת, אז כתבנו על זה הרבה בפוסט הזה, ונזכיר שוב שבגד ים למחזור הוא אולי ההמצאה הכי הכי מדהימה מאז המצאת ה....קרמל המלוח. או גלידת בצק עוגיות. בתכלס, כנראה מאז המצאת הבגד ים. את מוזמנת להציץ כאן בבגד ים למחזור בגזרה מושלמת, נוחה וסופגת, לשחיה רגועה בלי לחץ!

bottom of page