top of page

האם שימוש בטמפון יהפוך אותי ללא בתולה?

סביב השימוש בטמפונים יש לא מעט שאלות ועוד יותר מידע שגוי.

אחת השאלות שעולות שוב ושוב בקרב נערות רבות (וגם בקרב הוריהן), הוא סביב שימוש בטמפון ואובדן בתולים.

נתחיל מהשורה התחתונה:

**שימוש בטמפון לא משפיע על האם את בתולה או לא*


ועכשיו נחזור להתחלה.

מהו קרום הבתולין?

קרום הבתולים הוא רקמת עור דקה, עדינה וגמישה, שמכסה באופן חלקי את פתח הנרתיק. בקרום הבתולים פתח (ולעיתים יותר מפתח אחד), שדרכו יוצאים דם הווסת ושאר ההפרשות. לקרום הבתולים אין תפקיד ביולוגי ואין בו צורך. אגב, היום בכלל לא נוטים לקרוא לו "קרום בתולים", אלא רקמת פתח הנרתיק, כי הוא באמת לא קשור לנושא הבתולין.


מה הכוונה ב"בתולה"?

השאלה מורכבת, והתשובה עלולה להשתנות בין אנשים. באופן כללי הכוונה היא למישהי שלא קיימה יחסי מין (עשתה סקס). ההגדרה של יחסי מין (סקס) לרוב מתייחסת לכניסה של פין אל תוך הפות, ולפעמים מרחיבים אותה לאקטים מיניים זוגיים אחרים.


מה הקשר בין קרום הבתולים לבין האם נערה/אישה היא בתולה או לא?

באופן שגוי יש אנשים שנוטים להתייחס לקרום בתולים בתור משהו שמסמן אם הנערה/אישה בתולה או לא, מכיוון שקרום הבתולים עלול להימתח, להיקרע או לדמם מעט כאשר את מקיימת יחסי מין בפעם הראשונה.

בעבר (ועד היום בתרבויות מסוימות) הניחו שאם האישה לא מדממת אחרי קיום יחסי מין בפעם הראשונה, היא איננה בתולה. זוהי הנחה שגויה, מיתוס, ובמקרים רבים הגמישות של הקרום מאפשרת קיום יחסי מין גם ללא דימום. בנוסף לזאת, ישנן נשים שנולדות ללא קרום בתולים, או שקרום הבתולים נבקע (נקרע) בעקבות פעילות גופנית, רכיבה על אופניים, פציעה או אפילו שימוש בטמפון.

נחזור ונבהיר שוב – היותה של נערה/אישה בתולה קשורה אך ורק באם קיימה יחסי מין, ולא אם קרום הבתולים שלה שלם.


האם שימוש בטמפון הופך אותי ללא בתולה?

חד משמעות לא! שימוש בטמפון אינו יכול להפוך אותך ללא בתולה, ושימוש בטמפון הוא לא כמו קיום יחסי מין.


האם טמפון יכול לבקוע (לקרוע) את קרום הבתולים?

קרום הבתולים לרוב לא נקרע, אלא נמתח. יתכן והשימוש בטמפון ימתח את קרום הבתולים, כמו שפעילויות אחרות כמו התעמלות, רכיבה על אופניים, נפילה ועוד עלולים למתוח את קרום הבתולים.

טמפונים הם קטנים, וברוב המקרים מוחדרים דרך הפתח הקיים בקרום הבתולים, אותו פתח שהדם יוצא ממנו.


האם אני יכולה להשתמש בטמפון ועדיין להישאר בתולה?

אובדן בתולים קשור בקיום יחסי מין, וכל עוד לא קיימת יחסי מין את בתולה. הטמפונים הם פשוט תכשירים רפואיים שנועדו לספיגת דם הווסת. גם אם קרום הבתולים נמתח או אפילו נקרע (נדיר) בעקבות שימוש בטמפונים, כל עוד לא קיימת יחסי מין את עדיין בתולה.


האם בתולה יכולה להשתמש בטמפונים?

כן! כל נערה או אישה שקיבלה וסת יכולה להשתמש בטמפונים. הטמפונים מתאימים לכל פות, ללא קשר לאם קיימת יחסי מין בעבר או לא (או כמה פעמים).


הבחירה של שימוש בטמפון, תחבושת, תחתוני וסת, גביעונית, ספוגית או כל אמצעי ספיגה אחר בזמן הווסת היא בחירה אישית. לכל אחד מהאמצעים יש יתרונות וחסרונות, וכדאי לקרוא עליהם וללמוד אודותם.

bottom of page