top of page

קיץ, ים ווסת גם...

נכון. את צודקת. לקבל וסת (ולא חשוב אם ראשונה, עשירית, או מאית) באמצע החופש, זה לא אידאלי. בטח לא כשמדובר על החופש הגדול, כשכל התוכניות שלך לשבוע כוללות ים ובריכה, ולפעמים – שניהם באותו היום.

בכל זאת, הווסת הגיעה, ולא ניתן לה להרוס את חופשת הקיץ!

נערה שמחה מבלה בבריכה כשהיא לובשת בגד ים שחור שלם למחזור, בגד ים לווסת

אפשר להיכנס למים בזמן הווסת!

קודם כל, והכי חשוב, זה שתדעי שאין שום בעיה להיכנס למים בזמן וסת. את יכולה להתקלח, את יכולה לעשות אמבטיה ואת בטח ובטח יכולה להיכנס לים או לבריכה.

שחיה בזמן וסת לא מסוכנת, לא מגבירה את הסיכון לזיהום, ואפילו לא שמה אותך בסכנה של תקיפת כרישים (הסבר בהמשך. מבטיחה!), אז תוציאי את כל אלה מהראש.


להתארגן לרחצה בים או בבריכה בזמן וסת

את חיה בתקופה בה יש לך כל כך הרבה אפשרויות. הכי פשוט וקל זה להשתמש בבגד ים לווסת, בטמפון או בגביעונית, שכל אחד מהם יעיל, מדהים ועובד בצורה קצת שונה:

בגד הים סופח אליו את הדם ומונע דליפה למים, הטמפון יושב גבוה בנרתיק וסופג את דם לפני שהוא משתחרר והגביעונית אוספת את הדם, וחוצצת בין הדם למים.


ומה לגבי תחבושת במים?

עדיף לא להיכנס למים עם תחבושת. היא פשוט תספוג את נוזלי הבריכה, תתמלא, תתנפח ו...תתפורר. היא לא מיועדת לשהות ממושכת במים (לא מאמינה לנו? תנסי בעצמך – קחי תחבושת, תפתחי אותה, ותכניסי אותה לקערה עם מים לחצי שעה), הדבק מפסיק להדביק, הכותנה משתחררת ואת תמצאי את עצמך שוחה עם חתיכות בד ונייר צפות סביבך.


שמעת על בגד ים לווסת?

את האפשרויות הנעימות (המהפכניות, ויש שיאמרו - משנות חיים!) יותר היא בגד ים לווסת (בתכלס, בגד ים למחזור, כי הוא כל כך מושלם שאת יכולה ללבוש אותו כל הזמן, לא רק בזמן הדימום!). מדובר בבגד ים עם בטנה פנימית מיוחדת שסופחת אליה את הדם ומונעת דליפות למים. לא פחות מגאוני. בגדי ים וסת מגיעים בכל מיני גזרות, ובחנות שלנו תוכלו למצוא אותו גם כבגד ים שלם למחזור או כחלק תחתון של ביקיני לווסת, כך שכל אחת יכולה למצוא את בגד הים שמתאים לה.

את יכולה ללבוש אותם איך שהם, להוסיף איזה חלק עליון שתרצי (בטח בביקיני...) או מתחת לטייץ/ למכנסיים כשאת מטיילת, ולהיכנס למים בלי חששות (והנה טיפ מאיתנו! אחרי שאת יוצאת מהמים, את יכולה לסחוט את בגד הים מעל האסלה או לתוך הכיור, וללבוש שוב. והנה, עוד כמה שעות של פעילות נטולת דאגות!).



ובכל זאת, עד שבגד הים יגיע, ולמרות שאת לא אוהבת טמפונים, ועל אף העובדה שאמרנו "לא" לתחבושת במים, את עדיין יכולה להיות בים או בבריכה בהנאה ובלי לחשוש.


איך????

ברוב המקרים, בזמן שחיה הדימום נחלש ואפילו נעצר. שילוב של לחץ המים והזווית של הגוף שלך מאטים את הזרימה כל עוד את במים. גם אם יש מעט דימום, הוא ינוטרל על ידי הכימיקליים שבבריכה, או פשוט ידולל בתוך המון המים (תדמייני טיפה אחת של צבע מאכל בתוך כוס. עכשיו תדמייני את אותה הטיפה בתוך אמבטיה, ועכשיו תדמייני את הטיפה הזו בבריכה. היא נעלמת במלואה).

לכן אין שום בעיה שלפני שאת נכנסת תעשי גיחה מהירה לשירותים. תורידי את התחבושת ותזרקי לפח או שתורידי את תחתוני המחזור ותשימי בנרתיק אטום, ומשם את במרחק של קפיצה מהירה למים הצוננים. כשאת יוצאת, פשוט גשי לשירותים ותתארגני עם זוג תחתונים חדש/תחבושת, עד הכניסה הבאה למים.


ומה לגבי הכרישים??

גם את שמעת את סיפור הכרישים שמגיעים כששוחות בים בזמן הווסת? אז מסתבר שיש ארגונים שתפקידם לאסוף מידע אודות תקיפות כרישים, ובנבירה מעמיקה באתרים שלהם, פשוט לחלוטין ולגמרי אין נתונים או מידע לגבי תקיפות כרישים בזמן הווסת. אמנם, באופן כללי לא מומלץ לצאת לרחצה בים שורץ כרישים, אבל הסיבה היא לא הווסת (ובכלל מסתבר שכרישים תוקפים הרבה יותר גברים מנשים, אז הווסת כנראה באמת שלא קשורה).


ועוד טיפ (או שניים. או שלושה) קטנים מאיתנו:

  • תשתי המון. המון המון. עוד יותר. תסמיני וסת כמו התכווצויות, כאבי בטן וראש ועוד, מחמירים כשאת מיובשת. תקפידי על שתייה מרובה במיוחד בקיץ ובמיוחד בימים שאת במים ומרגישה פחות צמאה.

  • פעילות גופנית מקלה על תסמיני הווסת. גם אם את מרגישה נפוחה, גם אם כואבת לך הבטן, שחיה והשתוללות במים הן דרכם נהדרות להסיח את דעתך ולהקל על הכאבים.

  • והכי חשוב - להיות מאורגנת. וסת יכולה להופיע בכל זמן ובכל מקום, וכדאי שתהיי מוכנה מראש. תדאגי לתחתוני וסת ותחתונים להחלפה, תחבושות או טמפונים, שיהיו עליך בכל רגע נתון (אגב, בדיוק בשביל זה דאגו לך לתיק אטום מים לתחבושות ולתחתונים ולקופסת פח בשביל הטמפונים). הם תופסים מעט מאד מקום בתיק ומורידים דאגה אחת מהלב.

שיהיה קיץ נפלא

(ולא לשכוח קרם הגנה!!)


bottom of page