top of page

מעקב אחרי הווסת, לקחת אחריות על הבריאות שלך

מעקב אחרי הווסת שלך: מתי את מקבלת, איך הרגשת לפני ובזמן הווסת ואיך הווסת שלך הייתה, עוזר לך לנבא בצורה טובה יותר מתי תקבלי בפעם הבאה. המעקב גם נותן לך ידע וכוח, שליטה בבריאות שלך והמון תובנות לגבי הגוף שלך.

להכיר את המחזור ולהבין מתי את אמורה לקבל

כשאת עוקבת אחרי הווסת שלך, את מגלה דפוסים - דברים קבועים שחוזרים על עצמם בכל חודש:

את מגלה מה אורך המחזור החודשי שלך, כמה זמן עובר בין היום הראשון של הווסת ליום הראשון של הווסת הבאה. המידע הזה חשוב בשביל לדעת (פחות או יותר) באיזה יום תקבלי בפעם הבאה.


להבין ולהיערך לשינויים היומיים בווסת

את לומדת על אופי הדימום שלך, כמו מתי הימים בהם הדימום חזק יותר (ואז כדאי לוודא שיש לך עוד כמה טמפונים/תחבושות/תחתונים בתיק...) ומתי את כבר יכולה רשמית להכריז שנגמר.


לזהות מה קשור לווסת. וגם מה לא.

את מזהה תסמינים שחוזרים על עצמם, שקשורים לווסת. כאב הראש הפתאומי, הרעב, כאב הבטן, העצבנות או הבכי...כשהם חוזרים על עצמם בכל חודש, את מבינה שהם קשורים ישירות לווסת. מלבד ההקלה שמדובר במשהו טבעי ולא מחלה מסתורית שגורמת לך לאכול את כל מה שבמקרר או לבכות מסרטוני טיקטוק, את גם יכולה לוודא שבימים האלה יש לך בתיק כדור נגד כאב ראש, משהו מתוק לנשנוש (ומלא אוכל בריא במקרר להתקפי רעב הגדולים), בגדים נוחים שלא לוחצים ומאגר קומדיות לצפייה.

עוד יותר חשוב את גם לומדת לזהות מה לא קשור בווסת, ומתי


להבין מה טבעי לך, ומה לא

את רואה דברים חריגים כמו למשל דימום כבד במיוחד או פספוס של וסת, ואז את יכולה לפנות לאחד ההורים (או כל מבוגר/ת שאת סומכת עליו/ה) ולספר להם שמשהו מוזר קורה אצלך. רוב הדברים החריגים לא באמת כאלה חריגים וקורים לכולנו מידי פעם, אבל לפעמים, לעיתים נדירות, יש משהו ששווה בדיקה נוספת.


לעקוב אחרי המחזור והווסת בצורה נוחה וחכמה

את יכולה להשתמש בלוח שנה, בטבלה ייעודית או באחת מעשרות האפליקציות שנועדו למעקב. הדרך הכי יעילה לעשות את המעקב היא:

  • לסמן את היום הראשון של הווסת, וכל יום במהלכה.

  • לתאר את הדימום על ידי סימון בצבע, בעוצמות חוזק שונות בהתאם לכמות הדם.

  • לתעד את ההרגשה שלך. למשל – שימוש בסמיילי יכול לתאר את מצב הרוח שלך (עצבנית, עצובה, שמחה) או אות שתסמן את ההרגשה הפיזית – "ב" לכאב בטן, "ר" לראש, "ע" לעייפה וכו'.

  • לעקוב אחרי תרופות שאת נוטלת (אם את נוטלת) בזמן הווסת. את יכולה לכתוב מספר קטן שמסמן את מספר הכדורים שנטלת באותו היום.

  • לזהות תופעות שקשורות במחזור החודשי, גם לא בזמן הווסת. למשל, ישנן נשים שמרגישות כאב קל בצד בזמן הביוץ (שחרור הביצית מהשחלה דרך החצוצרה ומשם לרחם. זוהי התקופה בחודש בה את פורייה ויכולה להיכנס להריון אם תקיימי יחסי מין), כאב שדיים או שיש להן שוני בהפרשות מהנרתיק. בעתיד המידע הזה יעזור לך אם תרצי להיכנס להריון, אבל לעת עתה חשוב שתדעי שמדובר בתופעות טבעיות שלרוב מתרחשות בין 10-16 ימים לפני תחילת הווסת.

הכנו בשביל לוח מעקב מהמם, שמאפשר לך לראות מול העיניים בדיוק מה קורה בגוף שלך. לחצי על הקישור לרכישה.


bottom of page