top of page

הסטרס-בול* של עלמה

לתוך קופסת הווסת של עלמה הכנסנו סטרס-בול (stress ball), כדור שמיועד להפגת מתחים, מתוך הבנה שהחיים שלנו מלאים בדברים שמעוררים אצלנו לחץ, דאגה, חרדה ופחד (בנוסף להמון רגשות אחרים, גם רגשות חיוביים ושמחים).



*ואם אין לך את הכדור לב האדום המושלם שלנו, את מוזמנת לגלגל זוג גרביים ולהשתמש בהם במקום.


  • כשאת משתמשת בסטרס-בול, את מתמקדת בו ורק בו. לכמה שניות, דקות, את שוכחת מה גורם ללחץ או לחרדה שלך, וחיה רק את הרגע.

  • כיווץ הכדור מעורר ומגרה את קצות העצבים בידיים. העצבים האלו מקושרים לאיזורים במוח שגורמים לשחרור אנדורפינים, שלהם תפקיד חשוב בשליטה על כאב ועל רגשות כמו פחד ומתח. כתוצאה את תרגישי הקלה בכאב ושיפור מצב הרוח.

  • כיווץ הכדור גורם לכיווץ של השרירים בידיים. השחרור, משחרר ומרפה את השרירים בכל הגוף, ואיתו את המתח. כשאת מכווצת ומשחררת שוב ושוב, השרירים עוברים תהליך הדרגתי של הרפייה, שתחת שליטה שלך.

  • סטרס-בול יכול לעזור לך להישאר מרוכזת, רגועה וממוקדת במה שאת עושה.


תרגיל ראשון

תחזיקי את הכדור, וכווצי אותו בתוך כף היד. מה את מרגישה ביד? שימי לב לעור המתוח באיזור הפרקים. האגודל שלך מעל האצבעות או מתחת? וכשאת משחררת, איך היד שלך מרגישה? והזרוע? תנסי עוצמות שונות של כיווץ ושחרור ותתרכזי באיך היד שלך מרגישה. תמשיכי במשך דקה, תעבירי את הכדור ליד השניה, ותנסי להרגיש את התחושות השונות גם ביד ההיא. ההתמקדות במה שקורה כאן ועכשיו עוזרת לקטוע מחשבות שליליות, ומאפשרים רגעים של שלווה.



תרגיל שני

הניחי את הסטרס-בול על שולחן. גלגלי אותו לאורך השולחן, תוך כדי כיפוף האצבעות במהלך הגלגול. כווצי את הכדור לכמה שניות לפני שאת חוזרת שוב על הפעולה.



תרגיל שלישי

הושיטי את הידיים קדימה, והניחי את הכדור בין שתי כפות הידיים. כווצי את הידיים יחד עד שאת מוערכת את הכדור, החזיקי את הכדור מכווץ במשך כמה שניות, ואז שחררי. חזרי על התהליך, אז שאת מרגישה רגועה יותר.



תרגיל רביעי

כווצי את הכדור ביד שמאל במשך 5 שניות, ולאחר מכן תפמפמי את הכדור כשאת מכווצת ומשחררת את כף היד הקצב מהיר במשך עוד 5 שניות. תעבירי את הידיים ליד ימין ותחזרי על התהליך. בהדרגה תוסיפי בכל נסיון עוד 5 שניות, עד שאת מכווצת ומפמפמת 30 שניות.



bottom of page