top of page

אני לא אוהבת את איך שאני נראית...

תגידי, קרה לך שרצית לשנות משהו לגבי עצמך? שחלמת שהשיער שלך יהיה חלק יותר, שהישבן שלך עגול יותר, שלא יהיו לך נמשים או שהבטן תראה שטוחה? אם כן, אז את לא לבד. נראה שכולן (וגם כולם!) רוצות לשנות משהו לגבי המראה או הגוף שלהן. גם ההיא שנראית בעינך כל כך יפה ומלאת בטחון עצמי...


דימוי גוף כולל בתוכו את כל מה שאת חושבת ומרגישה לגבי המראה שלך. הכניסה לגיל ההתבגרות מביאה איתה מודעות שלא הייתה לך בעבר לגבי איך שאת נראית (מבט מהיר בתמונות שצולמו לפני כמה שנים, עם הבגדים ההזויים, הקשתות המוזרות ונסיונות האיפור שלך רק יוכיחו כמה התפיסה שלך של מה יפה עברה שינוי בתקופה האחרונה...), ונראה שסביבך כולן מתעסקות בזה, כל הזמן - באיך הבגד יושב עליהן ובחצ'קון שצמח, במשקל, בטוסיק, ציצי או בטן, שיער ועוד.

החיים הם לא אינסטרגם או טיקטוק, וחשוב שתזכרי את זה. אין אחת שהיא מושלמת ואין אחת שחושבת שהיא מושלמת - והפילטרים, פוטושופ והתעסקות של שעות בבחירת התמונה האחת, הכי הכי, מבין 4329743284 התמונות שצולמו, הן ההוכחה לכך. אז עזבי אותה רגע, גם לה יש את הדברים שמציקים לה (בדוק!) ובואי נחזור אליך.


איך את מתייחסת אל עצמך?

יש טרנד כזה, של לרדת על עצמי, להשתמש במשפטים כמו "הייתי יותר יפה אילו....".

כל פעם שאת אומרת משהו כזה, כל פעם שאת חושבת משהו כזה, את עושה לגוף שלך שיימינג, ופוגעת בביטחון העצמי שלך ובהערכת העצמית שלך. גם אם זה נאמר חצי בצחוק, או בכאילו בצחוק, המסרים שלך אל עצמך מחלחלים ומשפיעים עליך. במקום זה – תעשי לעצמך הרגל קבוע של 5-10 דקות ביום בהן את מתעסקת בדברים חיוביים - כמו, מה את *כן* אוהבת לגבי עצמך?

אולי זה הברק בשיער, אולי האף הסולד. יכול להיות שזה אצבעות הרגליים הארוכות, או הקימור בישבן. בטוח יש משהו אחד, וכנראה הרבה יותר, שאת ממש ממש מרוצה מהם.

בכלל, למה אנחנו מתעסקות רק באיך שאת נראית? יש בך כל כך הרבה מעבר לזה. אולי את חברה נפלאה, או שיש לך חוש הומר מטורף. יכול להיות שאת תלמידה אחראית ושקדנית, או שאת שרה נפלא (גם את זה רק במקלחת!). ומה לגבי כל הדברים שהגוף שלך יודע לעשות כל כך טוב? לשחות, לרוץ, לרקוד, לכתוב יפה, לאפות נפלא? בוודאות יש דברים שאת טובה בהם!


מה את עושה בשביל עצמך?

את היחידה שיכולה לפנק את עצמך בצורה הנכונה והמדויקת ביותר עבורה.

את ישנה מספיק? צוחקת מספיק? אוכלת נכון? ככל שתקשיבי לגוף שלך יותר, תדעי בצורה טובה יותר מה הוא צריך בכל רגע נתון. ורמז: זה לא שוקולד כל יום, כל היום 😊

תלמדי למתוח את הגוף במהלך היום ולנשום נשימות עמוקות. תחפשי מה עוזר לך להירגע, מה עושה לך נעים וכיף. זה יכול להיות שיר מעולה, תוכנית כיפית, ספר מרתק, מפגש עם חבר או חברה, חוג שאת אוהבת, אמבטיה שווה או כל פעילות אחרת שעושה לך טוב לגוף וטוב ללב.





והמחשבות, מה איתן?

"אבל...אני חייבת להתחטב/להרזות"

הרבה נערות (ונערים. ונשים. וגברים) חושבות שאם הן ירזו או יתחטבו, יעשו דיאטה או ספורט, הן יאהבו את עצמן יותר. האמת היא שדווקא הגישה ההפוכה עובדת יותר טוב – ככל שתאהבי את עצמך יותר, וככל שתקבלי את עצמך יותר, יהיה לך יותר קל לשמור על הגוף שלך ולטפל בו בצורה טובה יותר.


"תראו אותה, היא כל כך מושלמת"

תאמיני לנו, גם לה יש אישיוז, דברים שהיא אוהבת אצל עצמה ודברים שממש לא. גם אם זה לא נראה ככה בעינך. בסופו של דבר, כולנו רק רוצות שיאהבו אותנו, בדיוק כמו שאנחנו. ולא בזכות הקילו יותר או פחות, השיער החום או הבלונדיני או מידת החזייה. גם היא.


"כולם מסתכלים עלי"

אז זהו, שכנראה שלא. רוב האנשים כל כך עסוקים בעצמם, שאין להם באמת זמן, כוח או אנרגיות להשקיע בחצ'קון שלך. גם אם הוא מרגיש לך עצום. את יכולה בכיף להמשיך את החיים שלך, ללבוש בגדים שנוחים לך ושכיף לך בהם, לסדר את השיער איך שבא לך, בלי לדאוג מה אחרים חושבים.


"אבל בטיקטוק אמרו..."

אנחה. הטיקטוק הוא פאן. הוא לגמרי לא משהו לקחת ברצינות. ברוב המקרים המשפעיניות מקבלות כסף בשביל להגיד מה הן חושבות, או בשביל לגרום לך לעשות/לקנות/לרצות משהו כזה או אחר, ואין באמת קשר בין הדיעה האמיתית שלהן למה שהן אומרות. ולגבי החברות או הסביבה? הן רוצות לייקים ותגובות, ויגידו המון שטויות בשביל לקבל אותם.


"אני נראית נורא"

תגידי, אם חברה הייתה אומרת לך את זה, מה היית עונה לה? בואי. היא נראית אחלה. וגם את. וכמו שאת לא תתני לה לרדת על עצמה, בלי לחבק אותה ולהגיד לה שהיא מדברת שטויות ונראית נפלא, תעשי את אותו הדבר בשביל עצמך. תעצרי. תנשמי. ותתרחקי מהראי. זה החיבוק הכי טוב שתוכלי לתת לעצמך.

bottom of page