top of page

גביעונית – לווסת נטולת דאגות

שמעת כבר על גביעוניות? אותו מוצר וסת אקולוגי שמחליף תחבושות, טמפונים ותחתוני מחזור? אנחנו כאן עם הסבר מדויק, הוראות שימוש ותשובות לכל השאלות שלך.



אז מה זה בכלל גביעונית?

גביעונית היא עוד מוצר וסת. מדובר בכוס קטנטנה (בצורת גביע, ומכאן שמה) וגמישה, שמוחדרת אל תוך הנרתיק (בדומה לטמפון). הגביעונית אוספת את דם הווסת אל תוכה, ואת פשוט מרוקנת אותה לשירותים ומכניסה מחדש.


רגע! מה?

שניה. בלי לחץ. אנחנו נסביר הכל. מבטיחות.

אם טמפון סופג את הדם מתוך הנרתיק, ותחבושת או תחתוני מחזור, סופגים את הדם מחוץ לגוף, הגביעונית אוספת אל תוכה את דם. היא יושבת בתוך הנרתיק, מוחזקת במקום בעזרת ואקום שנוצר. הדם נאגר בפנים. כשאת רוצה לרוקן את הגביעונית, את מושכת בגבעול, מסובבת מעט ומוציאה. את הדם את שופכת לתוך השירותים.


מה היתרונות של שימוש בגביעונית? (או למה זה טוב בכלל?)

בתכלס, יש מלא יתרונות, ולא פלא שגבעוניות נחשבות לאחד ממוצרי הווסת החדשניים ביותר:

הגביעוניות אקולוגיות. את צריכה גביעונית אחת, ועם שימוש וטיפול נכונים היא תחזיק לך 5-10 שנים בקלות. כלומר, הגביעונית מחליפה לפחות 5 שנים של טמפונים/תחבושות. יעני 1200 טמפונים ותחבושות, על אריזותיהם, המוליכים, הקופסאות, העטיפות, שנזרקים לפח ומתכלים לאט לאט, תוך 200-300 שנים כזה.

הגביעונית חסכונית. גביעונית מחליפה 1200 טמפונים/תחבושות, במחיר של כשקל ליחידה. זה הרבה כסף...

גביעונית יכולה להחזיק לך יום שלם, בלי להחליף. את הטמפון צריך להחליף כל 4-8 שעות גג. התחבושת נוטה להסריח מעט אם לא מחליפים בתדירות גבוהה. הגביעונית יכולה להישאר בגוף גם 12 שעות, ומעולה לשימוש בלילה!

הגביעונית מחזיקה יותר דם, ובערך פי 2 מהטמפון הכי הכי גדול או התחבושת הכי סופגת.

הגביעונית מאפשרת לך חופש. אין טפטופים ודליפות עם גביעוניות, אין צורך בתחבושות, אי אפשר לראות עליך שקיבלת, ואת יכולה לעשות הכל, כולל לשחות, לרוץ ולרקוד, בקלות.


יש גם חסרונות?

  • לשימוש בגביעונית יש עקומת למידה. ישנם סוגים שונים של גביעוניות, קיפולים שונים וצורך ללמוד איך להכניס אותה בצורה הנכונה.

  • בפעמים הראשונות הוצאת הגביעונית יכולה להיות מלכלכת.

  • לא תמיד פשוט לנקות את הגביעונית בשירותים ציבוריים.

השימוש בגביעונית כואב?

אם הגביעונית מוחדרת כמו שצריך, את לא תרגישי אותה בכלל.

טיפ! יותר קל להכניס גביעונית מעט רטובה. לפני השימוש, תרטיבי את הדפנות של הגביעונית במים או בחומר סיכה (חומר על בסיס מים שעוזר בהחדרה קלה. ניתן לקנות בכל פארם).


מאיזה גיל אפשר להשתמש בגביעונית?

גביעוניות מגיעות בגדלים שונים, והמידות הקטנות מתאימות לנערות צעירות. אין שום בעיה להשתמש בגביעונית כבר מהווסת הראשונה אם נוח לך עם המחשבה.


איך אני משתמשת בגביעונית?


שימוש בגביעונית

אחרי כל וסת ולפני השימוש בפעם הראשונה, חשוב לחטא את הגביעונית. הכניסי אותה אל תוך הכוסית הקטנה שהגיעה עמה (סטרליזטור). מלאי את הכוסית במים והכניסי למיקרוגל ל 5-6 דקות על עוצמה גבוהה או 5-6 דקות של רתיחה בסיר על הכיריים. חשוב! אפשר להשתמש בגביעונית רק אחרי שהיא מתקררת לחלוטין.

בצוואר העליון של הגביעונית חורים קטנטנים המסייעים שחרור הוואקום. בדקי שהחורים פתוחים. אם הם נסתמו, פתחי את הסתימה בעזרת קיסם קטן.

מומלץ להשתמש בסבון עדין בעל חומציות (pH) נייטרלי לנקיון הגביעונית. אין צורך בסבון ייעודי.


הכנסת גביעונית

  1. שטפי ידיים ותרטיבי את דופן הגביעונית במים או בחומר סיכה.

  2. קפלי את הגביעונית (יש צורות קיפול שונות, לפי העדפה. תיכף נפרט).

  3. החזיקי את הגביעונית המקופלת ביד אחת, כשחלק של הכוס, החלק הפתוח, פונה כלפי מעלה.

  4. הכניסי את הגביעונית אל תוך הנרתיק (בדומה לטמפון), עם החלק הפתוח כלפי מעלה. כשהגביעונית בפנים, סובבי אותה מעט. היא תפתח ותיצור ואקום, שמונע דליפה של דם. טיפ! הרבה נערות מוצאות שהכנסת הגביעונית נוחה יותר בתנוחת כריעה.

  5. אם הגביעונית לא נפתחת, סובבי אותה מעט.

  6. במידה והגבעול מורגש או מפריע, את יכולה לגזור אותו בקלות.

אם הגביעונית מוכנסת כמו שצריך את לא תרגישי אותה בכלל. תוכלי לרוץ, לקפוץ ולשבת בקלות.


קיפול הגביעונית

בשביל שתוכלי להכניס את הגביעונית בקלות, חשוב לקפל את החלק הפתוח שלה.

יש צורות קיפול שונות, ואלו משפיעות על גודל הגביעונית כשהיא נכנסת אל הנרתיק ועל הפתיחה שלה כשהיא בתוך הנרתיק. ההמלצה היא לנסות, לבדוק, ולראות איזו צורת קיפול הכי נוחה לך. הבאנו כאן סרטון הסבר עם שלוש צורות הקיפול הנפוצות ביותר, ואם תחפשי, תוכלי למצוא עוד צורות באינטרנט.



הוצאת הגביעונית

את הגביעונית אפשר להשאיר בנרתיק עד 12 שעות. יכול להיות שהיא תתמלא עוד קודם. במקרה כזה, הוציאי ורוקני אותה.

  1. שטפי ידיים

  2. הכניסי את האגודל ואת האצבע המורה (האצבע שליד האגודל) לתוך הנרתיק, עד שאת מרגישה את הגבעול של הגביעונית. אל תמשכי את הגבעול!

  3. עם האצבעות תתקדמי לאורך הגבעול עד לבסיס הגביעונית. תצבטי מעט את הבסיס, לשחרור הוואקום.

  4. עכשיו, כשהווקאום השתחרר, את יכולה למשוך את הגביעונית החוצה.

  5. רוקני את תכולת הגביעונית אל תוך השירותים או הכיור.

  6. שטפי את הגביעונית עם מים וסבון ונגבי אותה לפני שאת מכניסה אותה שוב. (טיפ! את בשירותים ציבוריים ואין לך גישה נוחה לכיור? תשטפי את הגביעונית עם מים מבקבוק שתייה, ונגבי אותה עם נייר טואלט, או פשוט נגבי אותה עם נייר עד שהיא נקייה ויבשה).

  7. לא מוצאת את הגבעול? לא מצליחה לשחרר את הגביעונית? אל תדאגי. לגביעונית אין לאן לברוח. תנשמי עמוק, ותנסי לעבור לתנוחת כריעה. תוכלי להכניס את האצבעות עמוק יותר, ולשחרר את הגביעונית בקלות.

  8. בפעמים הראשונות, אנחנו ממליצות להוריד את הבגדים במלואם ולהרחיק אותם מהמקום לפני הוצאת הגביעונית. אם דיברנו מקודם על עקומת הלמידה, אז הנה אחד המקומות בה היא באה לידי ביטוי, עם טיפטופים ונזילות בזמן ההוצאה.

דם הווסת

השימוש בטמפונים ותחבושות לא מכין אותך לדם וסת שנאגר. קודם כל - את תופתעי כמה מעט דם יש בסה"כ. בווסת שלמה יש איבוד של כ- 5-6 כפות דם סה"כ, סביב ה 60 מ"ל. חשוב לזכור שדם הווסת מכיל בתוכו רקמות, תאים, חלבונים, קרישי דם ועוד, אז פשוט...אל תדאגי.


הגביעונית של יוקי

הגביעונית של יוקי נמכרת בחנות של עלמה. הגביעונית רכה יחסית וקטנה במיוחד (מידה 1), מיועדת לנערות ולנשים צעירות שטרם ילדו. הגביעונית של יוקי עשויה מסיליקון רפואי, למניעת זיהומים ודלקות. היא אינה מכילה חומרי הלבנה וספיגה ואינה מייבשת. הגביעונית מגיעה עם קופסת אחסון המתאימה למיקרוגל ומשמשת לעיקור/חיטוי, והוראות בעברית.

אנחנו בטוחות שאחרי שתנסי, את תתאהבי ביוקי שלך!


bottom of page