top of page

עונת הטיולים נפתחה

מזג האוויר מופלא. הפריחה בשיאה. הנחלים זורמים. אין עונה טובה או יפה מזו לטיולים. מחנה של הצופים, קמפינג עם ההורים, טיול שנתי של ביה"ס ועוד המון גיחות ומסלולים משגעים מחכים לך, ויהיה נהדר (כן, כן, גם בזמן הווסת. בהבטחה!)


אז...הווסת. איך את אמורה להתמודד איתה, כשאת בלי מים זורמים ובאמצע איזו שמורה? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בשביל לומר לך "אל תדאגי", וש"עם היערכות מראש, תגלי שזה קל. אפילו – לא בעיה". מוכנה?


מה לקחת איתי בתיק גב?

  • טמפונים/תחבושות/תחתוני מחזור/גביעונית, בהתאם להעדפות שלך (כמה? עקרונית כלל האצבע הוא פשוט – הרבה. ויותר ממה שתצטרכי. אם באופן עקרוני את מחליפה טמפון או תחבושת כל 4 שעות, אז פשוט תכפילי. אמצע שום מקום זה לא המקום שאת רוצה להיתקע בלי. מקסימום, יחזרו איתך הביתה. אם את משתמשת בתחתוני וסת, אז עוד זוג אחד בתיק, ואולי תחבושת או שתיים למקרה חירום?).

  • קופסה ו/או תיק קטנים, אטומים נגד מים, שישמרו על הדברים שלך יבשים ושלמים. אם מדובר במסלול מים אליו נכנסים עם תיקים, תעטפי את הכל בעוד שקית או 2, לייתר בטחון.

  • חבילה קטנה של מגבונים, למקרה שאין מים זורמים.

  • אלכוג'ל וסבון לשטיפת ידיים (אנחנו ממליצות על דפי הסבון שלנו, שמושלמים בזמן טיול, לא תופסים מקום ולא מלכלכים).

  • טישו/נייר טואלט.

  • שקיות קטנות לזריקת הפסולת.

  • קופסה קטנה עם משככי כאבים. מומלץ גם אם לרוב לא צריכה. שיהיה.

  • זוג נוסף של מכנסיים. תכניסי לתיק גב זוג של מכנסיים קצרים או טייץ, שבקושי תופסים מקום, ונותנים הרגשה בטוחה.

ובתיק הגדול?

עוד מהכל. ועוד בגדים להחלפה.


קיבלתי! מה אני עושה?


קודם כל, את אומרת תודה שאין דובים בארץ.

סתאאאאם. כמו הסיפור עם הכרישים בזמן וסת, גם הדובים הם אגדה אורבנית, ואף אחד מבעלי החיים שתמצאי סביבך בטבע לא יזהה שקיבלת. לא הם ולא האנשים סביבך יכולים להריח את הדם, ואת לא בסכנה שיטרפו אותך.


את הפסולת מהווסת חשוב לזרוק בצורה שאינה מזהמת את הסביבה.

קחי איתך שקיות קטנות (אפשר לקנות בחנויות של ציוד לבעלי חיים ובסטוקים השונים, מארזים של שקיות כהות קטנות. הן מושלמות לטיולים, מגיעות מגולגלות, לא תופסות מקום ואפילו – ריחניות). תכניסי לתוך השקית את הטמפון/תחבושת המלוכלכים, את נייר הטואלט המשומש ואת האריזות של הטמפון/תחבושת החדשים. תקשרי את השקית, תכניסי לתוך שקית נוספת ותחזירי לתיק עד שתגיעי לפח אשפה.


שומרת על היגיינה (נקיון אישי), גם בטבע.

תשטפי ידיים לפני ואחרי, בבקשה. בתיק שלך מגבונים, סבון, אלכוג'ל. תשתמשי במה שנגיש ונוח לך. אל תשכחי להכניס מגבונים משומשים לשקית הזבל שלך, לזריקה לפח, כשתמצאי אחד.


מחליפה, כמה שיותר.

קודם כל , כשאת מוצאת שירותים מסודרים, בין אם בפארק, בתחנת דלק או בשמורה, כדאי ללכת, לעשות פיפי ולהחליף. גם אם אין לך פיפי. גם אם החלפת לפני שעה. זה ייתן לך קצת שקט עד שאת שוב צריכה.

טמפונים באופן כללי כדאי להחליף כל 6-8 שעות במקסימום (לחצי כאן בשביל לקרוא עוד על טמפונים ועל תסמונת ההלם הרעלי) ותחבושות לרוב מתמלאות תוך 4-5 שעות. בשביל שיהיה לך נוח, ועל מנת למנוע דליפות – אנחנו ממליצות להחליף לעיתים תכופות, ובכל פעם שאת הולכת לשירותים. אפשרות מוצלחת בטיולים הם תחתוני מחזור, שמתאימים גם לשעות ארוכות של טיול, או כגיבוי לטמפון/תחבושת. אם את בוחרת בתחתוני מחזור, קחי איתך בתיק עוד זוג, ושקית או תיק ייעודי, להכניס את המלוכלך פנימה.


להתכונן לכאבי בטן.

יכול להיות שתסבלי מכאבי בטן, במיוחד אם מדובר בימים הראשונים של הווסת. מחקרים מראים שפעילות גופנית מומלצת בזמן הווסת, ועוזרת להקל על הכאבים (בקישור את יכולה לקרוא עוד על פעילות גופנית בזמן הווסת). ובכל זאת, בטיול ובשטח הכל קצת יותר מורכב, ולא כדאי לקחת סיכונים. את יכולה לקחת שקית חימום (שפותחים והיא משחררת חום) או בקבוק חם שאת ממלאת עם מים חמים, וכדאי להכניס לתיק גם משככי כאבים שכבר התנסית איתם ואת מכירה.


תדאגי לעצמך בזמן הטיול.

בטיול תמיד חשוב לשמור על עצמך על אחת כמה וכמה בזמן הווסת, כשאת מרגישה "סבבה מינוס". אל תשכחי לחבוש כובע, תקפידי על מריחת קרם הגנה, בערב שימי דוחה יתושים, תטיילי רק בנעליים סגורות שמתאימות לשטח, ותשתי המון. ועוד קצת. ועוד שלוק. גם אם זה עושה פיפי. זה חשוב!


מסלול מים? לא בעיה!

אפשר להיכנס למים בזמן הווסת, וכיף להיכנס למים - גם בזמן הווסת. אם את לא משתמשת בטמפונים או גביעונית, כדאי לקנות תחתוני וסת שמותאמים לסביבה רטובה. התחתונים מבד נעים, שמתייבש מהר, עובד בדיוק כמו תחתוני המחזור מונע דליפות, ומונע את הדליפה לתוך המים.


תהני מהטיול, ואל תשכחי לצלם המון תמונות!




bottom of page