top of page

הראי של עלמה

כשניסינו להחליט מה יכנס אל תוך קופסת עלמה, היה לנו ברור שראי הוא פריט חובה. גם בשביל שתוכלי להסתכל על האף שלך, לוודא שאין אוכל בין השיניים ושהשיער שלך מסודר, אבל גם בשביל שתוכלי להסתכל על הפות ועל הנרתיק שלך.


רגע, אל תברחי. את יודעת בדיוק איך היד שלך נראית. גם הפנים שלך מוכרות לך, עד הנמש האחרון. הרגל, הברך, הטבור (פופיק). למה לא הפות?


כשאת מסתכלת על הפות את לומדת מה ה"נורמלי" שלך

שמת לב שהמילה נורמלי הוא במרכאות? הסיבה היא מאד פשוטה. אין דבר כזה "פות נורמלית". גם בכתבה על מבנה הפות השתמשנו בתרשים מאד פשטני ופשוט. בסופו של דבר כל פות היא שונה, כשהשפתיים יכולות להיות ורודות, סגלגלות, אדמדמות או חומות (וכל גוון בין לבין). הן יכולות להיות סימטריות (באותו הגדול), למרות שאצל נשים רבות הן בגדלים שונים. לפעמים השפתיים החיצוניות גדולות יותר ולפעמים דווקא הפנימיות הן הגדולות. לפעמים השפתיים פתוחות, לעיתים סגורות ולפעמים מעוקלות (מעוגלות בקצה).


ותוכלי לזהות מצבים שהם לא נורמליים

טוב. עכשיו כשסיכמנו שכל פות שונה, ושכנראה אף פות לא נראית בדיוק כמו בציור, בואי נחזור לפות שלך.

בעצם רגע. בואי נדבר על היד שלך. קרה לך שהסתכלת על היד וראית פתאום פצע, שריטה או עקיצה? מה לגבי נמש או נקודת חן שלא ראית קודם? העור שלנו עובר שינויים כל הזמן. את חלק מהדברים אנחנו מרגישות, כמו הגרד המחרפן של העקיצה, אבל לפעמים יש שינויים בעור שאי אפשר להרגיש, רק לראות. חלק מהשינויים הם סתם, ויעברו מהר. אחרים דורשים בדיקה על ידי רופאה.

ובחזרה לפות. אם את יודעת איך היא נראית (ואיך היא נראית בשלבים שונים של החודש, כי היא משתנה במהלך המחזור החודשי כולו) את גם תדעי איך היא לא אמורה לראות. זה עוד שלב בלקיחת אחריות על הבריאות שלך, אחד הדברים הכי חשובים שאת יכולה לעשות בשביל עצמך.


תוכלי לזהות שיערות הפוכות או שיערות חודרניות

שיערה חודרנית היא שיערה שצומחת מתחת לפני העור. כשהשיערה נשברת או נחתכת מתחת לפני העור היא צריכה לחדור את שכבת העור החיצונית. אם היא לא מצליחה, היא תגדל לצד, בין שכבות העור. שיערה הפוכה נגרמת לפעמים מגילוח לא טוב, טיפולי הסרת שיער לא מקצועיים, שפשוף בגדים על העור ועוד. השיערה החודרנית לפעמים מציקה, גורמת לנפיחות, בליטות ואפילו דלקות. בעזרת התבוננות בראי את יכולה לזהות מיקום של שיערה חודרנית ובעזרת שפשוף קל או שמן בשם שמן עץ התה, תוכלי לעזור לשיערה לצאת בצורה בריאה.


את תוכלי להבין איך להשתמש בטמפון או בגביעונית, את אם רוצה

כשאת מסתכלת על הפות שלך, פתאום מאד ברור לאן הטמפון/גביעונית אמורים להיכנס. את רואה את פתח השופכה, החור ממנו השתן (פיפי) יוצא, ומאחוריו, לכיוון הישבן, את פתח הנרתיק. מפתח הנרתיק יוצא דם הווסת, ובעתיד (אם תרצי) תינוק. את האמצעים לספיגת הווסת כמו טמפונים או לאיסוף הווסת כמו גביעונית, את מכניסה אל תוך פתח הנרתיק.


איך בדיוק אני משתמשת בראי?

נניח והיית רוצה לבדוק אם גדל לך חצ'קון בצד האף - היית מכוונת את הראי למקום הנכון, ובעזרת האצבעות – מזיזה את האף בעדינות לצד ומסתכלת בהשתקפות.

גם כאן – בדיוק אותו הדבר.

במקום פרטי ומואר תורידי מכנסיים ותחתונים. יש נערות שמעדיפות לעמוד, בתנוחה של רגליים מעט מפושקות [מהמלה פישוק] ומעט מכופפות. אחרת יעדיפו לשבת על מיטה או ספה, עם ברכיים פתוחות או לשכב עם ברכיים מכופפות. תקרבי את כפות הרגליים אל הישבן ופשקי את הברכיים.



את הראי את מחזיקה ביד אחת.

בשלב הראשון – פשוט...תסתכלי. את תראי את הפות שלך, את השפתיים החיצוניות, שיערות, לפעמים גם את השפתיים הפנימיות. כל אחת לפי המבנה הייחודי שלה.

בשלב השני, ועם יד נקייה בבקשה (אגב, בדיוק כמו שמומלץ גם כשאת נוגעת בפנים שלך!), תפשקי את השפתיים החיצוניות. את תוכלי לראות את את השפתיים הפנימיות, את הדגדגן, פתח השופכה, פתח הנרתיק ופי הטבעת.

בהתאם לשלב שאת נמצאת בו במחזור החודשי, יתכן ותראי גם הפרשות. תוכלי לקרוא עוד על המשמעות של ההפרשות בכתבה שלנו.

חשוב שתזכרי שהפות משתנה מעט במהלך החודש ותראה אחרת בימים של הווסת, הביוץ או בין לבין.

זהו. מוזמת להציץ בעצמך.


bottom of page