top of page

הצילו, כואבת לי הבטן

שרירי הרחם מתכווצים, ואנחנו מתכווצות וכואבות איתם. הבשורות הטובות הן שיש פתרונות!


בזמן הווסת שרירי הרחם מתכווצים ומשתחררים, ועל ידי כך מסייעים לשחרור רקמת הרחם, המופיעה בתור הדימום הווסתי. לעיתים ההתכווצויות הללו כואבות, לפעמים סתם מציקות ויש נשים ונערות ברות מזל שבקושי חוות דבר, מלבד אולי אי נוחות קלה.

יש לא מעט טיפולים ביתיים פשוטים שיכולים להקל על הכאב במהירות ואפילו להפחית את הכאבים לקראת הווסת הבאה. אספנו עבורך את הטיפולים המוצלחים ביותר. תנסי, את לא תתחרטי!


להקל על כאבי מחזור

  1. משככי כאבים – אותן התרופות שאת נוטלת כשכואב לך הראש או כשיש לך חום, יעבדו גם כאן.

  2. שימוש בחום – כרית חימום, אמבטיה חמה או סתם מגבת חמה, אותן את מניחה על הבטן ו/או הגב התחתון. תזהרי לא להיכוות.

  3. עיסוי עצמי עם שמנים ארומטיים. בכל בית מרקחת טבעי אפשר לרכוש שמנים כמו לבנדר, מרווה, קינמון, ציפורן, ורדים, ועוד, אותם מדללים בשמן נטרלי כמו שמן שקדים (כפית שמן נטריילי וטיפה אחת של השמן הארומטי). תניחי כמה טיפות על הידיים, תשפשפי אותן זו בזו, ואז תעשי לעצמך מסג' עדין של חמש דקות, על הבטן התחתונה, בעיגולים בכיוון השעון.

  4. תמנעי ממאכלים ומשקאות שמנפחים וגורמים לספיחת נוזלים ובינם מאכלים שומניים במיוחד, משקאות מוגזים, קפאין ואוכל עשיר במלח.

  5. תשתי תה צמחים מרגיע כמו תה ג'ינג'ר, קמומיל, נענע או לימון, ותאכלי פירות יער כמו תותים ופטל.

  6. לחץ ומתח עלולים לגרום להחמרה של הכאב. תרגלי נשימות עמוקות, תעשי אמבטיה ארוכה, תצפי בסרט מצחיק או כל פעילות אחרת שגורמת לך להרגיש טוב יותר ורגועה יותר.

  7. מים, המון מים. מים פושרים ומים חמימים מגבירים את זרימת הדם ומשחררים שרירים מכווצים. שתייה של מים מאיצה את כל תהליכי הגוף ומאפשרת לו להתנקות בצורה יעילה.

  8. פעילות גופנית - אם את מרגישה שאת מסוגלת ורוצה. למרות הקושי, הפעילות הגופנית משחררת אנדורפינים (הורמוני אושר), המקלים על הכאבים.

  9. יוגה- מסייעת לשחרור השרירים, זרימה יעילה של הדם, הרגעה והקלה על כאבים.

  10. רפואה סינית כמו דיקור או שיאצו עוזרים מאד בהקלה על כאבי הווסת. את יכולה לנסות למצוא את נקודות הלחץ לבדך: תמדדי רוחב של ארבע אצבעות מעל עצם הקרסול הפנימי, תלחצי חזק על הנקודה הזו, ותעסי אותה במשך כמה דקות בכל יום, לפני ובזמן הווסת.

  11. איכות השינה שלך משפיעה על תסמיני הווסת. תשתדלי ללכת לישון בשעה סבירה, אחרי טקס שינה שכולל מקלחת ארוכה, שתיה חמה, מוסיקה שקטה ועוד.

אם הכאבים שלך חזקים מאד, ומשפיעים על היומיום שלך ועל השגרה שלך חשוב להתייעץ עם ההורים, מבוגרת אחרת שאת סומכת עליה או עם הרופאה שלך. רק כך תוכלי לקבל את הטיפול הרפואי המתאים, שיאפשר לך את איכות החיים שמגיעה לך.



bottom of page