top of page

שוב התעוררתי בתוך שלולית דם

תגידי, יצא לך להתעורר באמצע הלילה בשביל לבדוק שלא לכלכת את הסדינים בדם? אם כן, את לא לבד.



לא רק שבזמן הווסת השינה מראש נוטה להיות מחורבשת (זה מדעי! באמת! את יכולה לקרוא על זה בקישור בבלוג שלנו) אנחנו גם ישנות במין מצב של לחץ, מפחדות שהטמפון, תחבושת, תחתונים או גביעונית ידלפו ושנכתים את הסדינים הוורודים ואת פיג'מת מיני מאוס המושלמת. השינה שלנו משובשת מרוב דאגות ואנחנו מתעוררות עוד יותר עצבניות ממה שאנחנו גם ככה בזמן הווסת. מוכר?

נתחיל מזה שדליפות ונזילות של בלילה בזמן הווסת מאד נפוצות ומוכרות וקורות לכולן מידי פעם, ובכל זאת – אין ספק שזה יכול להיות מבאס. אז אספנו עבורך טיפים שיעזרו:


גיבוי כפול

טמפון + תחבושת מיוחדת ללילה, תחתוני מחזור בדרגת ספיגה גבוהה (ניסית את תחתוני המחזור של Alma4girls? הם מעולים, עם ספיגה של כ-3 טמפונים. בדיוק מה שאת צריכה ללילה מוצלח!) ותחבושת, גביעונית (רגע! לא מכירה? בקישור הבא את יכולה לקרוא בדיוק מה זה גביעונית ולמה את ממש חייבת כזה!) ותחתוני מחזור. כל שילוב שנוח לך ומתאים לך.

אם את בוחרת בתחבושות, תשקלי שימוש בתחבושות מיוחדות ללילה. הן נוטות להיות ארוכות ורחבות יותר ועם כנפיים שמחזיקות את התחבושת במקום גם כשאת מתהפכת.


תחליפי לחדש לפני השינה

ממש ממש לפני שאת הולכת לישון, רגע לפני שאת מכבה את האור ומורידה את הנייד (תזכירי לנו לנהל איתך שיחה בעתיד על כמה זה נורא ללכת לישון עם טלפון נייד לידך...אבל לא עכשיו. עכשיו וסת), תחליפי הכל – טמפון, תחתונים, תחבושת, תרוקני גביעונית, בשביל הגנה מקסימלית, להכי הרבה זמן, שאפשר.

אגב, אם כואבת לך הבטן, זה זמן מעולה לקחת כדור משכך כאבים, בשביל שינה טובה!


ועוד שכבה

את יכולה להוסיף עוד שכבת בגדים שתיתן עוד הגנה מדליפות. טייץ קצרים, טריינינג בחורף ואפילו זוג נוסף של תחתונים או בוקסרים, יעזרו להגן על המצעים שלך.


תשכבי על הצד

שינה על הצד היא כנראה התנוחה בה יש הכי מעט דליפות של דם למצעים, עם בונוס של תנוחה מומלצת להקלה על כאבי בטן!


תשתמשי במגן מזרן

בימי הווסת (ואפשר גם תמיד) שימי מתחת לסדין שלך מגן מזרן, כיסוי אטום נוזלים שמגן על המזרן. כי מילא הסדין, אבל באמת שחבל על המזרן. אגב, את יכולה גם להניח מגבת (עדיף בצבע כהה) מתחתיך.


תלכי על שחור

רק אם את רוצה. רק אם מתחשק לך. סדין שחור, תחתונים שחורים ומכנסי פיג'מה שחורים ואת פשוט לא תראי את הדם. אגב, זה לא אומר שהוא לא שם, אבל אין ספק שהרבה פחות מציק בעין.


תקומי בזהירות

דם הווסת מושפע מכוח הכבידה. כשאת במצב של שכיבה ממושכת, הדם מצטבר. כשאת קמה, הדם יורד במהירות, הרבה פעמים בזרם חזק, שמכתים את המצעים, את הפיג'מה ועושה בלאגן. תנסי לקום לאט, בצורה הדרגתית, ולגשת דבר ראשון לשירותים או למקלחת.


עשיתי את כל מה שאמרתן ועדיין התעוררתי עם כתם על הסדין...

מעיק, מציק, אבל באמת שלא נורא.

הדרך הטובה ביותר לנקות דם היא עם מים קרים (מים חמים מקבעים את החלבונים שבדם, אז תזהרי).

תשטפי את הכתם עם הרבה מים, ושימי עליו מלח בישול, חומץ או סודה לשתייה. חכי 10 דקות ותשטפי שוב.

ברוב המקרים הכתמים יעלמו בקלות.

אם הכתם נשאר, אל תזרקי את התתונים/סדין! הם נקיים, באמת. אם את לא רוצה להשתמש בהם ביומיום, פשוט שימי במגירה מיוחדת ותשתמשי בהם בזמן הווסת .


bottom of page